Yleis-, osto- ja toimitusehdot
Yleis-, osto- ja toimitusehdot
Noprijuusto.fi-verkkokaupan (jäljempänä verkkokauppa) omistaja on Nopri Talumeierei OÜ (rekisteritunnus 10851897), osoite Farmi, Kärinä küla, Rõuge vald, Võru maakond 65041, Viro (jäljempänä verkkokauppa tai myyjä).
Myyntisopimuksen voimassaolo, tuote- ja hintatiedot sekä myyntiehdot koskevat tuotteiden ostamista verkkokaupasta.
Verkkokaupassa myytävien tuotteiden hinnat on ilmoitettu tuotteiden yhteydessä.
Hintaan lisätään tuotteen toimitusmaksu.
Tiedot tuotteista on ilmoitettu verkkokaupassa tuotteen yhteydessä.
Ostaja maksaa tuotteet pankkisiirrolla verkkosivustolla olevan pankkilinkin kautta. Tuotteiden hinta lasketaan ja toteutetaan euroina.
Tilauksen tekeminen
Tuotteiden tilaamiseksi halutut tuotteet lisätään ostoskoriin. Jos ostaja siirtyy eteenpäin ostoskorista, hän vahvistaa hyväksyvänsä yleis-, osto- ja toimitusehdot.
Sen jälkeen ostaja ohjataan tiedonkeruusivulle, jossa ostaja antaa osoitteensa ja yhteystietonsa. Seuraavaksi ostaja saa annetuista tiedoista katsauksen, jossa hän voi myös korjata annettuja tietoja. Jos kaikki on oikein, ostaja ohjataan tilauksen viimeistelysivulle, jossa esitetään kaikki mahdolliset maksutavat ja mahdollisuus laskutusosoitteen antamiseksi. Lopuksi ostaja viimeistelee tilauksen ja hänet lähetetään takaisin kauppiaan sivulle.
Tilauksen tekemiseksi on täytettävä vaaditut tietokentät ja valittava tuotteille sopiva toimitustapa. Sen jälkeen näytöllä näkyy tilauksen summa, joka voidaan maksaa seuraavien pankkilinkkien kautta: OP, Nordea, Danske Bank, S-Pankki, Säästöpankki, Aktia, POP Pankki, OmaSp, Handelsbanken, Alandsbanken, Maksukortit, Pivo, MobilePay, Siirto.
Sopimus tulee voimaan, kun maksettava summa näkyy verkkokaupan tilillä.
Jos tilatun tuotteen toimittaminen ei ole mahdollista tuotteen loppumisen tai muun syyn vuoksi, siitä ilmoitetaan ostajalle mahdollisimman pian ja maksettu raha (mukaan lukien tuotteiden toimituskulut) palautetaan välittömästi, kuitenkin viimeistään 14 päivän kuluessa ilmoituksen lähettämisestä.
Verkkokaupalla on oikeus irtisanoa myyntisopimus ja vaatia ostajaa palauttamaan tuote, jos verkkokaupassa ilmoitettu tuotteen hinta on virheen vuoksi selvästi alle tuotteen markkinahinnan.
OÜ Nopri Talumeierein oikeudet ja velvollisuudet
- Tarjota palveluja lainsäädännön, palvelukäytännön ja palvelukuvausten mukaisesti.
- Muuttaa palvelukäytäntöä, palveluehtoja ja hinnastoja ilmoittamalla siitä verkkosivustolla.
OÜ Nopri Talumeierei ei ole vastuussa, jos lähetys tai osa siitä on vahingoittunut tai kadonnut sen jälkeen, kun paketti on luovutettu lähetille.
- Toimitusmaksun lisääminen tilauksen summaan.
OÜ Nopri Talumeierei ei vastaa tilauksesta, jos tilaaja on ilmoittanut väärän tai olemattoman osoitteen tai puhelinnumeron; jos vastaanottaja ei enää asu kyseisessä osoitteessa; jos puhelinnumero on muuttunut. Tällöin tilausta ei voida täyttää.
Toimitus:
tuotteet toimitetaan Postin kautta ja ostaja valitsee ostoksen suorittamisen yhteydessä osoitteensa, jonka kautta paketti toimitetaan ostajalle hänen osoitettaan lähimpänä olevaan pakettiautomaattiin.
Toimitus tapahtuu vain Suomen sisällä. Paketin lähettämisessä käytetään Itella Smartpostin (Posti) lähettipalvelua. Itella Smartpostin (Posti) (lähetti) palvelukäytäntö Lähetys luovutetaan vastaanottajalle allekirjoitusta vastaan henkilöllisyystodistuksen (passi, ajokortti, henkilökortti) perusteella.
Tuotteiden toimituskulut maksaa ostaja ja vastaavat hintatiedot on ilmoitettu toimitustavan valinnan yhteydessä, ellei tuotteen toimitus ole ostajalle ilmaista näiden ehtojen mukaan.
Vaikka myyjä tekee parhaansa, jotta tuote saapuu ostajalle 2–3 päivän kuluessa myyntisopimuksen voimaantulosta, on otettava huomioon, että Suomen sisäiset lähetykset voivat saapua ostajan ilmoittamaan määränpäähän 3–7 kalenteripäivän kuluessa myyntisopimuksen voimaantulosta.
Kuluttajan peruuttamisoikeus
Viron velvoiteoikeuslain mukaan 14 päivän peruuttamisoikeus ei koske verkkokaupasta ostettuja tuotteita, sillä kyseessä ovat tuotteet, jotka pilaantuvat tai vanhentuvat nopeasti ja joita verkkokauppa ei voi laittaa myöhemmin uudelleen myyntiin.
Valitusoikeus
Jos verkkokauppa rikkoo velvollisuuksiaan, ostajalla on oikeus käyttää velvoiteoikeuslaissa säädettyjä oikeussuojakeinoja, mukaan lukien oikeus vaatia verkkokauppaa täyttämään velvollisuutensa, kieltäytyä täyttämästä omaa velvollisuuttaan, vaatia vahingon korvaamista, hinnanalennusta, viivästyskorkoa rahallisen velvollisuuden täyttämisen viivästyessä tai perua sopimus.
Ostaja voi esittää valituksensa sähköpostitse osoitteeseen karl@nopri.ee tai Nopri Talumeierei OÜ:n postiosoitteeseen Farmi, Kärinä küla, Rõuge vald, Võru maakond 65041, Estonia.
Valituksessa on ilmoitettava ostajan nimi ja yhteystiedot, valituksen esittämispäivä, tuotteessa ilmennyt puute sekä esitettävän vaatimuksen sisältö ja siihen on liitettävä oston todistava asiakirja.
Verkkokauppa vastaa kuluttajan esittämään valitukseen kirjallisesti tai kirjallisesti jäljennettävässä muodossa 15 päivän kuluessa valituksen vastaanottamisesta.
Jos verkkokaupasta ostetuissa tuotteissa on puutteita, joista verkkokauppa on vastuussa, verkkokauppa korvaa puutteelliset tuotteet.
Jos tuotetta ei ole mahdollista vaihtaa, verkkokauppa palauttaa ostajalle kaikki myyntisopimukseen liittyvät ostajan maksamat kulut.
Myyjä ei ole vastuussa ostajan tilauksen täyttämisen yhteydessä antamista virheellisistä tiedoista aiheutuvasta vahingosta eikä mistään muista seurauksista, mukaan lukien toimituksen viivästyminen, jos se johtuu olosuhteista, joihin myyjä ei voinut vaikuttaa.
Myyjä ei vastaa puutteista, jotka ovat syntyneet sen jälkeen, kun tuote on luovutettu ostajalle, eikä vahingoista, jotka ovat aiheutuneet tuotteen epäasianmukaisesta käytöstä.
Suoramarkkinointi ja henkilötietojen käsittely:
verkkokaupan tilausten käsittelyn ja oston suorittamisen yhteydessä tietoon tulleita asiakkaan henkilötietoja käsitellään luottamuksellisena tietona.
Verkkokauppa käyttää ostajan antamia henkilötietoja (mukaan lukien nimi, puhelinnumero, osoite, sähköpostiosoite, pankkitiedot) vain tilauksen käsittelyyn ja tuotteen lähettämiseen ostajalle.
Verkkokauppa luovuttaa henkilötietoja kuljetuspalvelua tarjoaville yrityksille tuotteiden toimittamista varten.
OÜ Nopri Talumeiereille annettuja henkilötietoja käsitellään luottamuksellisesti ja niitä käytetään vain tiedon keräämisen yhteydessä ilmoitettuihin tarkoituksiin.
OÜ Nopri Talumeierei ei luovuta asiakkaan henkilötietoja kolmansille osapuolille ilman asiakkaan lupaa.
OÜ Nopri Talumeierei on henkilötietojen rekisterinpitäjä. Maksujen suorittamiseen tarvittavat henkilötiedot luovutetaan valtuutetulle käsittelijälle Paytrail Oyj.
Verkkokauppa lähettää ostajalle uutiskirjeitä ja tarjouksia ostajan sähköpostiosoitteeseen vain, jos ostaja on ilmaissut halunsa siihen antamalla verkkosivustolla sähköpostiosoitteensa ja ilmoittanut haluavansa vastaanottaa suoramainontailmoituksia.
Ostaja voi milloin tahansa luopua sähköpostiin lähetettävistä tarjouksista ja uutiskirjeistä ilmoittamalla siitä myyjälle sähköpostitse tai noudattamalla tarjouksia sisältävässä sähköpostiviestissä annettuja ohjeita.
Riitojen ratkaiseminen:
jos ostajalla on verkkokauppaan liittyviä valituksia, ne tulee esittää sähköpostitse osoitteeseen karl@nopri.ee tai soittamalla numeroon +372 56608722 tai +372 58722220
Jos ostaja ja verkkokauppa eivät pysty ratkaisemaan riitaa sopimalla, ostaja voi kääntyä kuluttajansuojaviraston yhteydessä toimivan kuluttajariitalautakunnan puoleen tai suoraan tuomioistuimeen.
Valituksen käsittely kuluttajariitalautakunnassa on ilmaista.
Verkkokauppiaita koskevien valitusten ratkaisemiseksi voidaan käyttää myös Euroopan unionin verkkovälitteistä riidanratkaisuympäristöä (ODR-alusta) osoitteessa http://ec.europa.eu/odr.